środa, 30 stycznia 2013

Zbiórka baterii w deszczowe popołudnia

U synka w Zerówce trwa zbiórka zużytych BATERII. Grupy rywalizują ze sobą, kto będzie miał  ich najwięcej. Akcja WAŻNA ponieważ nadal bardzo dużo ludzi wyrzuca baterię do śmietnika, nie mając świadomości, że zatruwają nasze środowisko. A tak, dzieciaki juz w przedszkolu uczą się, że baterie należy segregować.
Mój pierworodny od kilku dni męczył mnie o stare baterie. Niestety większość zabawek w naszym domu jest na akumulatorki i udało mi się wygrzebać tylko 4 z dawno nieużywanej latarki.
Synek spojrzał na mnie smutnymi oczętami i powiedział: Tylko cztery :(

 Niestety perspektywa chodzenia po sąsiadach i zbierania zużytych baterii nie bardzo przypadła mi do gustu, a bardzo chciałam pomóc grupie Karolka. 
Następnego dnia rozpowiedziałam w pracy, że potrzebuję zużyte baterie i do domu wracałam z cieżką siateczką wypełnioną bateryjkami. Karol był bardzo zadowolony :)

Dzięki tej akcji miałam okazję pokazać dzieciom, jak różne są baterie, jakie mają kształty i wielkości. Podobała im się ta niespodziewana lekcja.

Ostatnio trochę u nas pada, jest  mokro i nie bardzo można  ruszyć się z domu, żeby pobrykać na świeżym powietrzu, w takie popołudnia dobrym pomysłem na zajęcie dla dzieci, są  krótkie zadania wydrukowane ze strony:

http://www.bazgroszyt.pl/          

Przyjemne z pożytecznym

Aktualnie trwa tam promocja i okazyjnie można kupić różne materiały do pracy z dziećmi, które świetnie się sprawdzą w  każdą niepogodę i nie tylko. Ja na pewno zaopatrzę się w jeden z zestawów do nauki/ ćwiczenia alfabetu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Łączna liczba wyświetleń